Signatures and Small Art

The king of Gimper, back in the game!

For smaller graphics.

The king of Gimper, back in the game!

Postby Maffe811 » Sun Feb 26, 2012 8:41 pm

Yeay!
The miss agreed that you couldn't recognize her so i could post it here! :D

The standard version:
Smudge sig_standard.png


Added some contrast cause i thought it lacked a bit
Smudge sig_kontrast.png


Yes i know its oversharpened... thats kinda the point... give it that crisp look.
I prolly failed a bit on the crisp to smooth transition on the smudging.
Members don't see the above ad. Register now - it's free!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Got möp?
Image
SOTW #1 ^
"Photoshop!? You don't need no stinkin' Photoshop" - We'll show you the power of the Gimp!!!
---
Honest CnC always beats crap CnC
Baum wrote:I think it doesnt has to be mentioned that self-voters have a small p....hotograph :D
User avatar
Maffe811
Global Moderator
 
Posts: 6810
Joined: Thu Jul 02, 2009 1:00 pm
Location: Norway/Norge/Norwegen

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Arzoroc » Sun Feb 26, 2012 11:56 pm

Has everything except for text. Better than my smudging at least.
Inactive.
Spoiler: show
Willy wrote:arzorac

Maffe811 wrote:Arcoroc

David Wood wrote:Arzorac

sagtek wrote:Arzonic

Legionenigmatics wrote:azornac

Cyrilshark wrote:Argzornack, I still have to congratulate you on having the most epic signature ever. haha

*bow*
User avatar
Arzoroc
Global Moderator
 
Posts: 2199
Joined: Mon Oct 12, 2009 1:34 pm

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby David Wood » Tue Feb 28, 2012 12:46 am

Just add some small details and strokes to the smudging and BAM!
Image
User avatar
David Wood
Administrator
 
Posts: 5462
Joined: Wed Jul 22, 2009 2:28 am
Location: Western New York

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Cyrilshark » Tue Feb 28, 2012 10:21 pm

Arzoroc wrote:Has everything except for text. Better than my smudging at least.


Text is not a requirement. Until you master everything else, text should rarely even be attempted in my opinion.
"Do not abandon yourselves to despair. We are the Easter people and hallelujah is our song."
User avatar
Cyrilshark
Administrator
 
Posts: 2130
Joined: Wed Oct 08, 2008 2:33 pm
Location: Good ol' US of A :)

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Maffe811 » Wed Feb 29, 2012 12:55 am

David Wood wrote:Just add some small details and strokes to the smudging and BAM!


Care to elaborate...
It might be cause im tired, but i don't understand what you want me to do in preparation for the BAM! :P

Cyrilshark wrote:Until you master everything else, text should rarely even be attempted in my opinion.


So then i should just go right ahead with the text :D
Got möp?
Image
SOTW #1 ^
"Photoshop!? You don't need no stinkin' Photoshop" - We'll show you the power of the Gimp!!!
---
Honest CnC always beats crap CnC
Baum wrote:I think it doesnt has to be mentioned that self-voters have a small p....hotograph :D
User avatar
Maffe811
Global Moderator
 
Posts: 6810
Joined: Thu Jul 02, 2009 1:00 pm
Location: Norway/Norge/Norwegen

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby virtualTune » Thu Mar 01, 2012 3:47 pm

add one thin smudged line in a color?! jai

@Cyril, text could add to depth ^^
virtualTune
Retired Staff
 
Posts: 4421
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:50 pm
Location: Neverland

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Cyrilshark » Sat Mar 03, 2012 11:53 pm

Could, yes, but learn how to properly implement depth with "natural" things in a tag, the environment (stock, render, etc) before adding text. :)
"Do not abandon yourselves to despair. We are the Easter people and hallelujah is our song."
User avatar
Cyrilshark
Administrator
 
Posts: 2130
Joined: Wed Oct 08, 2008 2:33 pm
Location: Good ol' US of A :)

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Maffe811 » Sun Mar 04, 2012 12:38 am

virtualTune wrote:add one thin smudged line in a color?!

Where ? and what direction ?
Got möp?
Image
SOTW #1 ^
"Photoshop!? You don't need no stinkin' Photoshop" - We'll show you the power of the Gimp!!!
---
Honest CnC always beats crap CnC
Baum wrote:I think it doesnt has to be mentioned that self-voters have a small p....hotograph :D
User avatar
Maffe811
Global Moderator
 
Posts: 6810
Joined: Thu Jul 02, 2009 1:00 pm
Location: Norway/Norge/Norwegen

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby virtualTune » Sun Mar 04, 2012 4:43 pm

true...
virtualTune
Retired Staff
 
Posts: 4421
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:50 pm
Location: Neverland

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby 25000st » Wed Mar 07, 2012 11:02 pm

Plz don't use pitch black and pure white.


That being said, the smudge isn't bad but try to make the smudging smoother and longer. Don't use too big of a brush.

Might be helpful if I posted some examples:

Spoiler: show
Image
Image
Image


GL ; D
25000st
Hero Member
 
Posts: 522
Joined: Sun Apr 04, 2010 7:49 pm

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby virtualTune » Thu Mar 08, 2012 4:28 pm

in other words, using different sizes and values one can create more depth : D
virtualTune
Retired Staff
 
Posts: 4421
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:50 pm
Location: Neverland

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby Maffe811 » Thu Mar 08, 2012 6:22 pm

25000st wrote:Plz don't use pitch black and pure white.

The stock was B/W ??? so it just ended up like that...

25000st wrote:That being said, the smudge isn't bad but try to make the smudging smoother and longer. Don't use too big of a brush.
Thank you! Yeah, but i kinda got lazy and just wanted it to end :P

25000st wrote:Might be helpful if I posted some examples:
Spoiler: show
Image
Image
Image


Hmm... I might try that.
Got any specific settings i should try ?

Btw, is the first from that epic Eddy guy ? :O
Got möp?
Image
SOTW #1 ^
"Photoshop!? You don't need no stinkin' Photoshop" - We'll show you the power of the Gimp!!!
---
Honest CnC always beats crap CnC
Baum wrote:I think it doesnt has to be mentioned that self-voters have a small p....hotograph :D
User avatar
Maffe811
Global Moderator
 
Posts: 6810
Joined: Thu Jul 02, 2009 1:00 pm
Location: Norway/Norge/Norwegen

Re: The king of Gimper, back in the game!

Postby 25000st » Thu Mar 08, 2012 11:45 pm

but i kinda got lazy and just wanted it to end

Haha, I know exactly what you mean. ;D

Anyhow, I personally like to use <hard round, opac:100, rate: 90, apply jitter: yes and no> after I've set down the general values and colors. Start with a big brush and gradually get smaller; large for compo and small for details/ overall shapes.
25000st
Hero Member
 
Posts: 522
Joined: Sun Apr 04, 2010 7:49 pm


Return to Signatures and Small Art

cron

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests